11 Ekim 2020 Pazar

2 Ufak Ekstra!

Thoth'un İlacı - Bir Yazı Tarihi Animasyonu adlı belgeseli daha önce çevirmiştim. Belgesel sahibi aynı kanalda o belgeseli oluşturan 12 parçayı ayrı ayrı olarak yayımlamış. Ben de 7. ve 8. parçaya daha önce yaptığım çeviriyi ekledim. YouTube şu çeviri desteği verme işini kaldırmasa diğer 10 videoya da ekleyebilirdim, çünkü tüm belgeseli daha önce zaten çevirmiştim.

Yazı ve alfabe tarihi açısından hem eğlenceli hem de oldukça doyurucu ve ufuk açıcı olan bu videoları veya belgeselin tamamını izlemenizi tavsiye ederim.

İlk video Mısırlıların hiyeroglif yazısından Fenikelilerin ebced (sadece sessiz harflerin yazıldığı, günümüzde Arapça ve İbranice için kullanılan yazı sistemi) yazı sistemini nasıl türettikleri ile ilgili. Tüm dünyaya yayılan alfabe yazı sistemine giden yolda önemli bir durak olan ebced sisteminin tarihi oldukça ilginç ve üzerine düşünülmeye değer.

İkinci video ise Yunanların Fenikelilerden aldıkları ebced yazı sistemine sesli harfleri eklemeleri ve ilk alfabeyi, yani sesli ve sessiz harfleri barındıran ilk yazı sistemini oluşturmaları ile ilgili. 

Sağ alt köşedeki ayarlar butonundan altyazıyı Türkçe yapabilirsiniz. İyi seyirler!

How Egypt invented the alphabet - History of Writing Systems #7 (Abjad)
Mısır Alfabeyi Nasıl İcat Etti - Yazı Sistemleri Tarihi #7 (Ebced)

The day the Greeks invented vowels - History of Writing Systems #8 (The Alphabet)
Yunanların Ünlü Harfleri İcat Ettiği Gün - Yazı Sistemleri Tarihi #8 (Alfabe)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder