25 Mart 2019 Pazartesi

Manga Çevirisi: Shigurui



Shigurui'nin önce 12 bölümlük anime versiyonunu izlemiştim 2014 ya da 2015 yılında, izlediğim gibi de hayran kalmıştım. Fakat anime manganın neredeyse 4'te 1'ini kapsıyordu, hemen mangayı okumaya başladım. Bir seinen manga (yetişkinlere yönelik, şiddet içerikli manga) olan Shigurui'de birkaç nokta dikkatimi çekmişti. 


-Manga Takaguchi Takayuki adlı bir manga çizerinin Norio Nanjo'nun (1908 - 2004) bir hikayesini resme aktarmasını sonucu olarak ortaya çıkmış. Takayuki'nin elinden çıkma manga görsel yönden oldukça kaliteli ve tatmin edici. Örneğin hemen üstteki görselde baş karakterlerin vücutlarında derinin altına şişmiş olan kas gruplarının bile özenle çizildiğini görebiliriz. 

-Mangada önemli bulduğum bir diğer nokta ise yaklaşık 2400 sayfalık manga boyunca bir elin parmağını geçmeyecek sayıda gülen yüz veya komedi unsur olmasıydı. Manga olabildiğince ciddi ve ağırbaşlı bir atmosfere sahip. Zaman makinesine binip Japonya'da 500 yıl önce samurayların nasıl yaşadığını gözlemleme şansımız maalesef yok. Fakat bir tarihçi olan Norio Nanjo'nun elinden çıkma bu mangada Japon mitolojisi aromalı fantastik unsurlar haricindeki konularda (söz gelişi orta çağ samuray kültürü, Japon toplumsal yapısı ve hiyerarşisi) oldukça doyurucu bir anlatım yapılmaktadır. 

Shigurui hakkında uzunca yazmak isterim ama şimdilik bu kadar. Ben yazana kadar siz de mangayı okuyunuz:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder